Wykonującego działalność leczniczą
1. Karolina Stanienda-Sokół (zwana dalej Praktyką) prowadzi indywidualną specjalistyczną praktykę lekarską pod firmą Indywidualna Specjalistyczna Praktyka Lekarska Karolina Stanienda-Sokół z siedzibą w Gliwicach przy ul. Pocztowej 14/4, NIP 6391926330, wykonuje działalność leczniczą i działa na podstawie obowiązujących aktów prawnych, w tym w szczególności:
2. Praktyka jest wpisana do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą pod numerem 000000194254.
3. Praktyka posiada stronę internetową https://sk-clinic.pl
4. Kontakt z Praktyką możliwy jest osobiście w siedzibie oraz miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych, a także telefonicznie pod numerem telefonu +48 512 300 630 oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem [email protected]
Niniejszy regulamin określa:
1. Podstawowym celem Praktyki jest udzielanie świadczeń zdrowotnych przez wykonywanie działań służących zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania.
2. Do podstawowych zadań Praktyki należy:
3. Praktyka wykonuje działalność w rodzaju ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych.
1. Świadczenia zdrowotne udzielane są pod adresem ul. Pocztowa 14/4, 44-100 Gliwice.
2. W przypadkach indywidualnie uzgodnionych z pacjentem, gdy zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych na to pozwala, świadczenia udzielane są również za pomocą urządzeń i systemów umożliwiających komunikację na odległość (tzw. konsultacje online).
3. Pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia dostosowane są do rodzaju wykonywanej działalności oraz zakresu udzielanych świadczeń, zgodnie z art. 22 ustawy o działalności leczniczej.
4. Praktyka organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
1. Rejestracja pacjentów z wyznaczeniem dnia i godziny realizacji świadczenia zdrowotnego odbywa się w miejscu udzielania świadczeń, telefoniczne, za pośrednictwem platformy internetowej znanylekarz.pl
2. Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach i terminach indywidualnie uzgodnionych z pacjentem.
W razie potrzeby pacjenci kierowani są do zewnętrznych podmiotów wykonujących działalność leczniczą na wymagane badania laboratoryjne oraz konsultacje lekarskie w innych specjalnościach.
1. Praktyka nie udziela świadczeń zdrowotnych w ramach publicznego systemu ochrony zdrowia finansowanych przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
2. Cennik świadczeń zdrowotnych dostępny jest na stronie internetowej oraz w siedzibie praktyki.
3. W wyjątkowych przypadkach ceny poszczególnych świadczeń zdrowotnych mogą być ustalane indywidualnie z pacjentem przed przystąpieniem do ich udzielania.
4. Praktyka przyjmuje płatności w gotówce, przelewem na rachunek bankowy wskazany na stronie internetowej oraz kartą płatniczą.
5. Cena jest uiszczana po udzieleniu świadczenia.
6. Niektóre świadczenia zdrowotne wymagają przedpłaty przed przystąpieniem do ich udzielania, o czym pacjent jest informowany przed zaplanowaną wizytą.
1. W przypadku rezerwacji wizyt w związku z planowanym zabiegiem okulistycznym, Praktyka pobiera zadatek w wysokości 500 zł, płatny przed jego terminem. Zadatek zaliczany jest na poczet ceny planowanego świadczenia zdrowotnego.
2. W przypadku odwołania wizyty z przyczyn leżących po stronie pacjenta, w terminie krótszym niż 7 dni przed planowaną wizytą, zadatek ulega przepadkowi.
3. Jeżeli bezpośrednio po przeprowadzonej konsultacji w tym samym dniu wykonywany jest zabieg, cena konsultacji wliczana jest w cenę zabiegu.
4. W przypadku dokonania rezerwacji telefonicznej, za pośrednictwem strony internetowej lub poczty elektronicznej, jako umowy zawartej na odległość poza lokalem przedsiębiorstwa, pacjent wyraża zgodę na jej wykonanie przed upływem terminu 14 dni przewidzianym dla konsumenta na odstąpienie od umowy.
Zasady rękojmi na udzielone świadczenia zdrowotne określają powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
1. Praktyka prowadzi dokumentację medyczną w formie elektronicznej. Prowadzenie, przechowywanie i udostępnianie dokumentacji medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych w jednostce odbywa się zgodnie z zasadami określonymi w przepisach prawa.
2. Praktyka udostępnia dokumentację, o której mowa wyżej, podmiotom i organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
3. Udostępnianie dokumentacji następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i ochrony danych osobowych.
1. Dokumentację medyczną oraz informacje na temat stanu zdrowia pacjenta udostępnia się pacjentowi lub upoważnionej przez niego osobie na podstawie wniosku pisemnego, ustnego lub przesłanego drogą elektroniczną.
2. W celu realizacja wniosku o udostępnienie dokumentacji medycznej lub informacji o stanie zdrowia pacjenta, lekarz lub upoważniony do tego personel ma prawo wylegitymować wnioskodawcę oraz żądać wykazania stosowanego umocowania. Brak możliwości wylegitymowania wnioskodawcy oraz niewykazanie stosownego umocowania skutkuje odmową udzielenia informacji lub wydania dokumentacji medycznej.
3. Pacjent lub upoważniona osoba określa we wniosku, w jakim zakresie prosi o udostępnienie dokumentacji:
4. Pacjent lub upoważniona przez niego osoba określa, czy żąda całości dokumentacji medycznej czy jej część, wówczas określa, w jakim zakresie wnosi o udostępnienie dokumentacji medycznej.
1. Lekarz prowadzący Praktykę odpowiada za prawidłowe i zgodne z obowiązującymi przepisami prawa funkcjonowanie Praktyki. Lekarz jest odpowiedzialny za organizację pracy, zaopatrzenie w materiały i sprzęt medyczny, organizację oraz prowadzenie leczenia, a także współpracę z lekarzami oraz innymi podmiotami leczniczymi w wymaganym tego zakresie.
2. Obowiązki pracowników i współpracowników określają odrębne umowy z nimi zawarte.
1. W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w Praktyce pacjent ma prawo do:
2. Do obowiązków pacjenta należy przestrzeganie:
3. Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych w Praktyce, ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi.
4. Termin rozpatrzenia skargi pacjenta wynosi 30 dni od daty jej złożenia. W przypadku skargi zawiłej lub braku możliwości uzyskania wyjaśnień od pracowników i współpracowników Praktyki w wyżej wskazanym terminie, spowodowanego przyczynami niezależnymi od Praktyki (urlop, czasowa niezdolność do pracy), termin do udzielenia odpowiedzi na skargę ulega stosowanemu wydłużeniu, o czym pacjent zostanie zawiadomiony.
5. Na żądanie pacjenta okazane zostaną mu informacje o prawach pacjenta oraz zasadach związanych z przetwarzaniem danych osobowych.
Indywidualna Specjalistyczna Praktyka Lekarska
Karolina Stanienda-Sokół
ul. Pocztowa 14/4, 44-100 Gliwice
NIP: 6391926330
Tel: +48 512 300 630
Email: [email protected]
Strona: https://sk-clinic.pl